Život na vodi...: Glina, crvi, mrene...

субота, 29. октобар 2016.

Glina, crvi, mrene...





          Sa dolaskom jeseni i prvim zahladjenjem za neke se polako zavrsava ribolovacka sezona dok za neke tek tada ono pravo pocinje. S jeseni riba pocinje polako da se grupise. Voda se lagano hladi i daje ribi signal da je vreme da pocne ozbiljnije da se hrani a to je idealna prilika za dobar ribolov.

          Na putu sam ka zavicaju. Vec par dana uklapam obaveze i pokusavam napraviti par sati slobodnog vremena da bi pri ovoj  poseti Loznici mogao da se posvetim Drini i otvaranju sezone u pecanju mrene.

          Malo specifican vodostaj ce ovaj put biti presudan za ribolov. Voda zna oscilovati usled rada hidroelektrane i po pola metra uvis za samo 30min. Zadnja dva dana voda nije previse oscilovala i na srednjem nivou je sto nam maksimalno odgovara za danasnji ribolov. Dogovor je da krenemo oko 12h ali zbog obaveza u zadnjem trenutku polazak je pomeren za 14h. Posto cemo pecati na crva prihranu ce ciniti takozvane  „bombe“ napravljene od gline i crva. Uz put pravimo stajanje da nakupimo dovoljno gline i nastavljamo ka Drini.

          Vec je 3h i lagano stizemo na mesto planirano za danasnej pecanje. Ali tada nas je docekalo neprijatno iznenadjenje. Voda je mala! Na mestu na kom bi trebali pecati sada nema ni 50cm dubine. Pored toga sto je mala jos veci problem je to sto po recima dvojice ribolovaca koji su se vec pakovali i planirali da napuste ovo mesto voda jos uvek opada. Sada smo vec bili u problemu. Seli smo pored reke i 15tak min samo gledali u vodu uz poneku razmenjenu rec i trazili resenje. Upravo to gledanje u vodu nam je i dalo odgovor! Nekih 100-150m uzvodno od nas, iznad samog preliva jasno smo mogli videti ribu kako se izbacuje.

         Polako rasklapamo pribor moj domacin na ovom terenu Vladimir ce pecati na mec stap dok sam ja resio probati jedan bolonjez koji mi se na „suvo“ ucinio zaista dobrim. U pitanju je Tubertini  7705 CC. Ovde je obala u blagom padu pa dubina polako raste. Riba je prilicno daleko i u jacem je toku pa cemo morati da gazimo da bi dosli do mesta odakle mozemo plasirati nase mamce na pravu poziciju. Gazimo po klizavom kamenu ja sa kofom sa zemljom i crvima a Vlada sa crvenom kesom u koju je ubacio kamen i koju ce spustiti na mesto odakle cemo pecati. Ona ce posluziti kao marker.

          Procena je da ce plovak od 5gr biti dobar za ovu jacinu toka. Osnovni najlon je 0,16mm a predvez 0,14mm. Bombe su plasirane na poziciju i sada krecemo. Na udicu serie 10 u velicini 14 mamcim 4crva. Prvi prolaz plovka prolazi bez udarca a u drugom Vlada vec ima udarac. Dok je on zamarao i ja dobijam udarac. I jedan i drugi imamo lepe plotice na stapu. Odlican pocetak! Prolazi par bacanja bez udarca a  onda se javlja i prvi skobalj. Nedugo za njim i jedan krupan klen. Nastavljamo dalje a tada zatisje. Vracam se po kantu sa zemljom i crvima i na hraniliste plasiram jos par kugli.
           Dok sam ostavio kantu i vracao se u vodu Vlada je vec vadio ribu. Bese to prva mrena. Ne previse krupna ali borbena i u ovako jakom toku njeno vadjenje pruza uzitak. Trazio sam pogledom pod vodom marker a Vlada je vec imao jos jednu ribu na stapu. Na prvom bacanju imam udarac ali omasaj. Nedugo zatim i ja dobijam prvu mrenu. Pa, drugu... Tada seriju mrena ponovo prekidaju plotice a onda ponovo sve staje. . A onda Vlada dobija lep udarac i na stapu ima ponovo lepu mrenu. Sada mrenu treba zadrzati. Vreme je za jos jednu seriju kugli.

       Ali na moje iznenadjenje kugle ovaj put ne donese nikakvu razliku. Sve je stalo. Vidimo ribu, jos je tu ali nista se ne desava. Gotovo je za danas su bile reci koje su mi se ucinile da sam cuo. Pogledah prema Vladi, a on ih tada ponovi. Kako bre gotovo? Ne pecamo ni 2h. Kada sam bacio pogled ka obali sve mi bese jasno. Oprema koju smo ostavili par metara od vode sada vec bese na samoj ivici vode. Voda raste i to raste brzo.


      Bese to kraj pecanja. Pecanja na kom smo ostali uskraceni za  najlepsi sat. Ali sto bi rekao jedan drug. Drina je to. Nepredvidljiva potpuno. I u pravu je! Danas nas je nagradila lepim pecanjem ali i uskratila za vreme provedeno na njenim prelepim obalama. Uz pogled u zatalasanu vodu koja je nadirala I rasla iz minuta u minut napustamo ovu reku do nekog sledeceg dolaska.



Нема коментара:

Постави коментар