Život na vodi...: Septembarsko pecanje babuske

субота, 15. октобар 2016.

Septembarsko pecanje babuske






             Postoje tereni koji su mi posebno dragi ali iz nekih samo meni znanih razloga ne posecujem ih onoliko koliko bi zeleo. Ovog jutra sam se zaputio upravo prema jednoj od tih pomalo zapostavljenih destinacija.


              Dok su svi oko mene pricali o Vojvodanskim rekama. O tome kako samo lepo tamo pecaju. Meni su samo neki delovi njihovih recenica ostajali urezani u secanju. A najcesce bi to zvucalo: “ Presao sam 200m obale da nadjem kamen. Ne mozes da pridjes vodi od blata. Upao sam  do obrva u blato“. Nekome ko je odrastao na Drinskom sljunku je to zvucalo bas cudno.

             Na Tamisu sam prvi put pecao pre par godina.  Ali utisak koji je ta reka ostavila na mene je bio dovoljan da ga odmah zavolim. Drvored sa topolom posadjenom u savrsenim vrstama. Tamno zelena boja vode koja bi lagano nosila tek neku lisku koja kao da tu i pripada. Ali ono sto je ostavilo poseban utisak je ribolov i riblji fond.

            Laganim korakom idemo obalom reke i trazimo mesto koje igleda drugacije od ostalih. Mesto koje ce biti zaklonjenjo od pogleda ljudi, koje ce biti daleko od guzve i graje ali i izglednu poziciju za pecanje. Mali usek u sumi nas je doveo na reku bas na poziciju kakvu smo zeleli. Ovde se reka blago suzava. Prilaz obali uz blagi pad i bez blata. Kontra obala sa velikim bedemom potkopana sa  dubinom koja na prvi pogled obecava  za Tamis i malo granja koje je tek stcalo iz vode.

           Oprema je doneta i hrana se lagano mesa. Ovaj put sam se odlucio za Tubertini Carpa Tinca Yellow hranu koju mesam u odnosu 1:1 sa teskom zemljom uz dodatak peleta i secerca. Deo peleta cu odmah dodati u hranu i kvasiti zajedno sa njom a u svaku petu hranilicu cu dodavati i suve pelete. Ovim zelim napraviti da na hranilistu bude hrana krupnije granulacije koja ce se u razlicitim vremenskim intervalima otvarati i drzati ribu dugo vremena. Stap koji cu koristiti je Tubertini Galaxy feeder. U pitanju je perjanica ovog brenda i novitet za ovu godinu koji je  tek pristigao kod nas. Tezina bacanja je ML ili do 60gr.

Fenomenalna parabola Galaxy
fidera
          Sondiranje pokazuje ono sto se moglo i slutiti. Dubina raste sve do 2/3 recnog toka a onda pocinje zaravan nacickana granjem. Upravo tu na samoj ivici podvodnog granja i na dubini od pet metara cu i pecati.

            Vec je 8.30h. Pocinjem sa hranjenjem. Izbacio sam 5,6 hranilica, a onda umesto hranilice vece zapremine za pocetno hranjenje montiram DG hranilicu tezine 30gr koja ce biti dovoljna da danasnje pecanje. Udica je velicine 16, a na nju mamcim dva crva. Nedugo po pozicioniranju sistema dobijam i prvi udarac a titranje vrha od 1oz mi dade do znanja da je u pitanju sitnija riba... Tako i bi, a deverikica je vec vracena u vodu. Nastavljam. Sledece bacanje dobijam pesa. Pa jos jednog! A onda vrh malo jace krenu ka vodi! Kontra i reakcija zakacene ribe mi dadose do znanja da nije toliko sitna riba. U meredovu se nasla babuska! Nastavljam i ujedno pogled skrecem prema kumu koji takodje vadi babusku! Od tog trenutka babuska se pecala konstantno, a onda prekid! Bez udarca sam vec tri bacanja. Vec u glavi razmisljam da ili je usla grabljivica ili je se nesto krupnije mota po hranilistu. Bas u tom trenutku stap silovito krece ka vodi a to je znacilo samo jedno! Saran! Na kontru riba ucini bas ono sto nisam ocekivao! Iz sve snage krenu ka meni. Dok sam sto sam brze mogao namotavao olabavljen najlon riba je sve vise prilazila obali, a onda je naglo skrenula levo i usla u pravo u granje na par metara ispred mene. Pokusavao sam na razne nacine. Ali bio sam nadmudren! Tamiski lisac me nadmudrio!


Sva riba je vracena nazad u vodu
              Pogled na sat mi rece da je vec 14.30h. Vec kasnim! Neverovatno da bas danas imam popodne obaveze. Bas danas kada riba odlicno radi!  Kakvo je to samo pecanje bilo. Uz par neizbeznih slika sa ulovom se rastajemo sa Tamisom za danas. Lep je Tamis! Drugaciji od drugih reka. Nekako minijaturan ali ta njegova boja. Boja koja samo zagolica mastu ribolovaca i prosto vuce da ponovo dodjemo na njegove obale i prosto se samo zagledamo u vodu koja jos uvek krije riblje bogatstvo koje je zaista retko za nase vodotokove!


      Kratak video snimak sa pecanja na kom se vidi 6 ulovljenih riba za 10min.

4 коментара: