Život na vodi...: Ciljani lov klena na Moravi

субота, 2. јул 2016.

Ciljani lov klena na Moravi



               Na pravom mestu u pravo vreme...  Poslednjih dana sam gledao par  kolega kako dosta uspesno love klena na Juznoj Moravi, ali niko nije hteo da podeli informaciju sa mnom gde i kako.

               Sam taj njihov stav me naterao da i sam probam prevariti nekog klena na svojim 'dezurnim' mestima.

                Kako mi vreme nikako ne ide u korist, kako zbog previse posla, tako i zbog ostalih obaveza vremena imam taman dovoljno da uvece na nekih sat-dva posetim par mesta.

1.dan
S’obzirom da ove godine nisam izlazio na lov varalicom, resio sam da ponesem voblere razlicitih proizvodjaca. U startu sam krenuo lovom klasicnim leptirima ‘mepps aglia’ u velicini 2 I u zlatnom dekoru, misleci da ce se prevariti neki ali toga nije bilo. Informacija koju sam dobio da je par njih lovilo klena na ‘visnju’ I na ‘punoglavce’, pomislio sam kako bi mogao da menjam na voblere. Odabrao sam neke prirodne dekore, I posto se je dosta Morava na tom mestu promenila zbog razlicitih separacija, poceo sam sa onim jeftinijim, kako ne bi kidao skuplje voblere. Prvog dana sam imao dosta dobrih rezultata, s’obzirom da sam sve isao na sat-dva maksimum. MC bomber u plavo belom dekoru mi je dao dosta klenova, ali je najveci bio oko 600gr. Ovaj vobler preporucujem samo u tisim delovima, sa njim nemate sta da trazite u matici jer se lepo ne ponasa tamo.

2.dan
Prethodni dan mi je bio zadovoljavajuci, I sam rad ribe iz prethodnog dana me je mamio da izadjem opet I da se oprobam na istom mestu. Posto sad vec znam gde ima kacenja, gde se riba javlja I gde sta mogu da ocekujem dosta je lakse. Danasnji ribolov je bio bukvalni ‘boom’, drugar me je nazvao I reko ‘kod tebe sam za 2 minuta’, jedino sto sam stigao je da uzmem svoj stapic I kutiju sa par varalica I da odem da vidim sta se desava. 

Dolazimo na vodu oko 18:30h, lokalni zemljoradnici pecaju na durdubaka, glistu, meppsa, ali kazu da nema celog dana ulova! Po njihovim recima ni musicu nije hteo. Neupustajuci se previse u pricu vec sam stao na standardnu poziciju i poceo da bacam svog ‘plavo belog’ bombera, proizvodjaca MC Vobleri iz Nisa. Vobler nije mogo da dostegne zeljenu daljinu zbog jakog vetra koji je duvao u tim trenutcima , a s’obzirom da nisam imao neki izbor voblera kod sebe jer sam bukvalno izleteo iz kuce, pozajmio sam od drugara par vecih voblera. 
Prvi vobler koji mi je dao je ‘Calypso F3’ u crno belom dekoru, I da, on je bio presudan ovoj grdosiji od klena! Stajem na standardnu poziciju, prvi zabacaj, dva puta zavrteo masinicom I boom, bukvalno mi stap nije izbio iz ruke. Posle par minuta, izvlacim ga iz tog ‘vrtloga(mesto gde sam pecao se sastoji iz dva dela, sa jedne strane ide matica, a sa druge strane je tiho, pravi vrtlog, I tu je uglavnom skladistena grabljivica I juri sitnu belu ribu)’ I vadim na obalu. Ja prvi ne mogu da verujem kolikog sam klena izvadio,a tek okolni ribolovci koji su ceo dan pecali i nisu ulovili nista, a i drugsr je ostao brz teksta! Nakon toga sam na istom mestu pokidao ovaj vobler, I sa ostalim voblerima nisam imao srece da prevarim nekog krupnog, vec su to uglavnom bili sitniji komadi izmedju 400-600gr.

Pribor


Pribor na koji pecam se sastoji od stapa ‘Formax Cort 2.1m 10-30gr’, sa masinicom ‘Spro Addiction 2000’ I monofilom “Colmic Axial 0.18”. Da napomenem, ovaj monofil mi je bio jedini u rezervi, inace bih odabrao neki drugi, generalno ga najvise koristim za fider

To je to sto se tice Juzne Morave kod Vranja, zelim vam bistro na vodi i puno lepih klenova!!
Milos Antic


Нема коментара:

Постави коментар