Život na vodi...: Babuske iz tople vode

понедељак, 25. јул 2016.

Babuske iz tople vode





                Postoje tereni o kojima sam do sada slusao price. Price o ulovima, krupnoj ribi, bogatstvu ribljeg fonda. Jedna od njih je Topla Mlava kod Kostolca. Nastala kao odvodni kanal koji povezuje termoelektranu sa Dunavom i  kroz koji termoelektrana Kostolac ispusta toplu vodu. Tokom godina kanal  se nametnuo  kao Meka za vecinu ribljih vrsta. Ne ledi ni na najvecim mrazovima, a topla voda pogoduje ribi koja ostaje aktivna i hrani se gotovo cele godine. Poznata je po zimskom pecanju sarana ali i po beloj ribi koja ce meni biti ciljana lovina.

             Oprema je bila spakovana  cak dva dana pre polaska, a alarm pokazuje da je budjenje vec za dva sata. Na vodu smo krenuli veoma rano, cak i ranije nego inace tako da smo se na obali Mlave nasli cak i pre svitanja. Izgledala je pitomo, moglo bi se reci cak i pomalo usporeno. Odmah po dolasku smo se susreli sa prvim problemom tog dana. Voda se povukla nekih 3,4m i ostavila pojas blata. Uz malo snalazljivosti  to se resilo tako sto smo u pojas visoke trave naneli granja i suve trave koji su drzali stolicu taman toliko da ne potone u blato.

            Uz pojavu prvih suncevih zraka sam mesao hranu. Sobzirom na to da sam imao informaciju da se podjednako dobro pecaju deverika i babuska odlucio sam za vec proverenu kobinaciju. Kesu Gold Medal Brown mesam sa 500gr keksa u boji krupnije granulacije, dodajem 1,5kg teske zemlje a sve to pojacavam sa  400gr secerca i 400gr kuvane psenice. Uz to u svaku drugu hranilicu cu dodavati brzo topive micro pelete velicine 1,5 i 3mm.

          Pre prvog bacanja sondirao sam dno. Sirina varira izmedju  45 i  50m, dno je cisto bez zakacaljki, dubina polako pada do sredine toka gde je bilo oko 2m, a tok iako je izgleda sporo i lenjo gura  prilicno jako tako da sam odabrao DG hranilicu sa kramponima od 40gr.

           Pre prvog bacanja imao sam jos jedan problem. Vetar se bas razduvao. To mi se ucinilo kao idealna prilika da umesto  najlona koristim strunu upletenicu koja je manje istegljiva i direknije ce prenositi udarce ribe na vrh koji se ljulja na vetru. Tako da se Tubertini viral u debljini 0,08mm nasao na jos jednom testu.

        Dve, tri hranilice sam izbacio bez mamcenja udice a onda na udicu u velicini 14 sa pedvezom od 50cm namamcih dva bela crva. Nedugo po njenom pozicioniranju u sredini toka dobih i prvi udarac.  Babuska je izuzetno alavo uzela mamac. Bio je to idilican pocetak a svako sledece bacanje sam imao ribu. Na svakih 7,8 babuski doslo bi po jedno manje sarance sa kojim bi borba na lagan pribor bila pravo uzivanje. Idila je trajala do 9h a onda umesto tipicnog udarca za babusku usledi samo blago titranje vrha a na udici se nasao pes. U sledecem bacanju se ponovi ista prica. Pa ponovo! Taj trend se nastavi i u sledecih 15tak min. Babuska kao da je potpuno nestala!
         Napravismo kratak predah koji smo iskoristili za dorucak, a i da se sklonimo sa vetra koji nije odustajao. Vec oko 10h smo ponovo bili na pozicijama. Ali nista! Bas Nista se ne desava! Ni udarac, ni pipanje! Nista! Vec sat vremena sam bez udarca! Probao sam promenom mamca, kracim predvezom, duzim predvezom. U tim trenutcima  je cuvar svratio da nas obidje i proveri dozvole. U desetominutnom razgovoru snjim  smo dobili neke nove informacije pa I ono sto nas je u tom trenutku najvise zanimalo, malo nizvodno riba jod uvek radi.

         Posle pakovanja, puta nizvodno opet je pozicija isondirana a sada mi je bilo jasnije zasto ovde riba jos uvek radi. Za razliku od 2m dubine na prvoj poziciji  ovde je na sredini preko 6m, a sirina je preko 60m.. Cim je sunce jace ugrejalo riba se povukla dublje.

         Ponovo sam izbacio par hranilica da formiram hraniliste a onda mamcim udicu sa dva bela crva. Par minuta je proslo nista se ne desava. Ni posle 20min nista, a onda stavljam na udicu uz crve i parce gliste a nesto glista sam isekao i dodao u hranu. Vec u prvom bacanju dobih ponovo babusku. Zatim i drugu,pa trecu. Ponovo zatisje… Iskoristih ga da odem do kola ali samo sto sam napravio par koraka ka autu ceo stap krenu ka vodi. Pritrcah i zaustavih ga. Imao sam ribu na stapu. Nije ni tako sitna ali vuce nekako cudno, drugacije… Nije saran, ni deverika, ni babuska… Posle par trenutaka ispred meredova se ukaza iznenadjenje dana u vidu somceta. Bio sam bas iznenadjen! Napravih sliku snjim pa ga vratih u vodu. Nastavljam da pecam i ponovo krenu babuska. Jedna, druga, treca  a onda ponovo zatisje… Ponovo stap krenu ka vodi! Sada sam vec znao sta je u pitanju! U meredovu se nadje jos jedan somcic!

         Sada sam vec bio siguran da su seckane gliste u hrani pored zeljene babuske navukle i somcice. Situacija se ponavljala vise puta po precrtanom receptu. Par babuski, zatisje, somcic! Bese to lep ritam koji mi je prijao i ritam uz koji sam uzivao.



        Sivi oblaci koji su se polako nadvijali iznad nas i potiskivali sunceve zrake kojih vec neko vreme nije bilo obecavali su kisu. Polako smo poceli da se pakujemo. Bese ovo neko drugacije pecanje. Drugacije ali sigurno ono koje ce i da se pamti. Pecanje koje se retko moze doziveti kod nas. Da u istom danu pecas sarana, deveriku i soma. Topla Mlava je ostavila lep utisak na nas. Toliko lep da se sada uz par fotografija rastajemo od nje uz obecanje da cemo se vratiti cim na vreme dozvoli.


    Autor 
Bojan Ljubicic

2 коментара: