Život na vodi...: Babuske sa Gazivoda

субота, 25. јун 2016.

Babuske sa Gazivoda






                   Medju gomilom jezera na nasim prostorima malo je onih koje ostavljaju utisak kao jezero Gazivode. U pitanju je vestacko jezero nastalo pregradjivanjem Ibra radi potreba pitke vode za okolno stanovnistvo. Udaljeno je dvadesetak kilometara od Novog Pazara. I tih dvadesetak kilometara sam ovog jutra prelazio lagano putujuci ka jezeru.

                  Jezero je inace bogato raznim ribljim vrstama. Pocev od grabljivica pa do saranskih vrsta. Na jezeru cak ima i skobalja, klena ali su dosta retka pojava na Gazivodama. I pored bogatstva ribljeg fonda jezero je bogato i smecem i otpadom koji najcesce ostavljaju oni koji najvise vremena provode pored njega. Kao i na svim nasim vodama i ovde je krivolov prisutan u dobroj meri.
               
                  .Kao i na ostalim vodama u Srbiji tako i na Gazivodama vazi lovostaj do pocetka juna na vecinu ribljih vrsta. .Zadnjih dana se pecala Babuska u podvodnoj travi i bilo je lepih rezultata. Danas smo medjutim odlucili  da probamo babusku pecati na feeder.
           
                  Na vodi smo bili u ranim jutarnjim satima gde nas je docekao drugar iz Rozaja koji je sa svojim bratom stigao nesto ranije od nas. Odmah po dolasku smo se raspakovali, pripremili hranu i poceli. Izbacio sam par hranilica kako bih formirao hraniliste i privukao ribu. Montirao sam kraci predvez i namamcio udicu.
         
                 Koristili smo raznovrsne mamce ne bi li ispitali sta riba danas uzima. Neko je mamcio crva, neko glistu, neko secerac...Cekajuci koji mamac ce dati rezultat pocela je da se javlja deverika koja je halapljivo uzimala sve nase mamce! Babuski ni traga!

                  Od jednom deverika staje. Sve se umirilo. Namamcio sam udicu nizanom glistom i jednim crvom. Odmah po zabacivanju imao sam udarac i prva babuska je bila tu. Forsirao sam isti mamac i nedugo zatim imao sam udarac tako jak da se vrh stapa savijao do povrsine jezera! Kontrirajuci osetio sam da imam krupnu ribu na udici! Popustio sam dril i upustio se u borbu koja se nazalost zavrsila kidanjem tankog predveza. Montirao sam novi predvez i zabacio isti mamac. Opet lep udarac ali malo slabija borba! Bila je to jedna lepa, krupna babuska koju sam uspeo izvaditi. Nastavljam sa  pecanjem i dolaze mi jos dve babuske. A onda pocinje da pada kisa. Kisa koja nas je po malo i obradovala! Iz iskustva znamo da riba na Gazivodama najbolje grize u toku ili malo posle kise! Ali i to pravilo ima izuzetke i nije se ipostavilo kao tacno ovog puta.

                 Posle pljuska od nekih 30-45min. mogla se upecati samo po neka belica ili sitnija bodorkica. Tek u kasnim popodnevnim satima  javilo se 5-6 solidnih deverika i jos tri babuske.I ovaj dan je bio dobar. A kako i ne bi  bio kada sam ga proveo na pecanju sa mojom ekipom.
                           
                                          Autor
                                   Zeno Karisik-Bato

Нема коментара:

Постави коментар