Život na vodi...: Novembarske babuske

уторак, 15. новембар 2016.

Novembarske babuske




                   Dok jutro polako pocinje da rudi a dan pocinje da smenjuje noc ja vec stojim ispred zgrade i cekam Batu da bi se zajedno zaputili na jezero Paljuvi kod Uba. Posle ni manje ni vise od 10odlaganja zajednickog odlaska na vodu iz raznoraznih razloga konacno su se ovog jutra poklopile sve kockice.

              Nalazimo se u periodu godine kada se od strane svih ribolovaca intenzivira odlazak na reke. Riba je krenula ka zimovnicima. Zajedno sa ribom zimovnike su okupirali i ribolovci, koji neretko provode i cele noci cuvajuci najbolje pozicije i cekajuci po nekoliko sati da svane da bi mogli pecati.  Posto ne volim guzvu i volim uzivati u miru pored vode malo sam razmisljao sta li se desava na jezerima sada posle par toplih i suncanih dana koji su  iza nas.  Razmisljanje je krenulo  o pecanju na nekoj od plicih akumulacija u kojima je ovo suncano vreme ribu nateralo da se malo pokrene i pridje u plice delove jezera.

               Uz put smo pricali o million razlicitih tema ali se uvek provlacilo pitanje  da li cemo uspeti da nadjemo neko normalno mesto. Bili smo  ubedjeni da jos neko razmislja poput nas. Jednocasovna voznja je brzo prosla a pogled na jezero nam dade do znanja da drugi ipak ne razmisljaju poput nas jer smo bili sami na ovoj velikoj  vodi.

              Na ovom jezeru sam pecao vec par puta ove godine a dominantna riblja vrsta na prethodnim pecanjima je bila babuska. Tako da sam ovaj put spremio kombinaciju hrana za babusku. U odnosu 1:1 sam pomesao TTX i Gold medal brown a tu kombinaciju  sam razbio lakom zemjom. U hranu sam dodao i nesto kukuruza secerca  i malo micro peleta.

             Za razliku od nekih drugih pecanja gde uglavnom pecam na jedan stap ovaj put sam se odlucio za pecanje na dva. Jednim cu praviti hraniliste na 25m dok cu drugim izaci na 40m. Bata koji je sedeo tek nekih 10tak m od mene se odlucio za istu strategiju. Posle desetak min pocetnog hranjenja  stavljam DG hranilicu od 20gr sa cetiri polja i mamcim
udice crvima. Odmah popadanju sistema na blizem stapu dobijam udarac. Brzo titranje i poigravanje vrha mi je dalo do znanja da to nije babuska. Uz laganu kontru na udici se nasla bodorka.
              Vreme je lagano prolazilo. Udarci na crve su se proredili pa smo sada obojica mamcili udicu parcetom gliste i jednim crvom. Na daljem hranilistu nisam imao ni udarac a na blizem obilje akcije i zanimaciju sa bodorkama koje su konstantno jele.  Dok sam se ja zanimao bodorkama pogledah Batu. Imao je prvu babusku na stapu. Lepa babuska teska oko 600gr dade mu solidan otpor ali se brzo nasla u meredovu. Nedugo zatim Bata dobija i drugu babusku a za to vreme meni umesto bodoke pocinje na blizi stap da se javlja deverika. Prvo par sitnijih a onda pocinje da se javlja i lepa deverika.

                Samo par metara smo jedan od drugog. Koristimo istu primamu, isti system, iste mamce ali ja i dalje pecam deveriku a Bata babusku. Konacno dobih i prvi udarac na dalji stap a po otporu sam mogao videti da je u pitanju babuska. Vec u sledecem bacanju dobih ponovo babusku a pogled na stranu mi pokaza da i Bata ima jos jednu.

               Zvuk auta koji se parkira iza nas natera nas obojicu da se okrenemo. Iz auta je izasao cuvar koji nam je pregledao dozvole i dao nam informaciu da smo samo malo zakasnili. Do pre par dana se dosta bolje pecalo a jucerasnje i danasnje oblacno vreme sa malo vetra je pomalo preseklo ribu.

             Bas tada je vetar ponovo pojacavao i vec pomalo tesko pecanje cinio jos tezim. Jedan pogled je bio dovoljan da se u sekundi dogovorimo da je vreme za pakovanje. Zvuk vetra koji sve vise pojacava sada smo mogli cuti I u autu dok smo lagano putovali natrag. Bilo je ovo poslednje ovogodisnje druzenje sa Paljuvima. Sledece zakazujemo za sledecu godinu a do tada se i mi selimo na neku od reka.

Нема коментара:

Постави коментар