Život na vodi...: Od "motke" do "čačkalice", razvojni put jednog fideraša

понедељак, 9. март 2015.

Od "motke" do "čačkalice", razvojni put jednog fideraša

 

               


                Vozeći se autom već par sati zapitah se koji je to najduži put na svetu? U životu bi to sigurno bio sto bi ljudi rekli iz dupeta u glavu! Ali u ribolovu? Preciznije u feeder ribolovu?

                 Svaki početak je težak, a kod većine fideraša takva je I  težina bacanja stapova koje počinju da koriste na pocetku svog fideraškog puta. Vodeći se logikom da sa jednim stapom koji je jak mogu da pecam sve, i da on može  sve, dolazimo u situaciju u kojoj sam I sam bio. Kupiću: jak štap, moćan štap, oštar štap, pravu “motku” sa ogromnom rezervom snage i sa gomilom osetljivih vrhova.  Prvi izbor je sigurno haevy stap! Bio sam zavaran da su ti štapovi , univerzalni stapovi  ili sto bi neki rekli “all around”.
 
              Dolazi trenutak kada smo srećni! Srećni jer smo naucili nesto o samoj tehnici! Srećni jer nam je ta tehnika postala favorit!  Srećni jer nas ta ”motka” sa osetljivim vrhovima u većini situacija izdvaja po ulovima od kolega koje pecaju germinama I teleskopima! Srećni jer smo uhvatili sarana od 3,4,5kg na najlon 0,18! U svoj toj sreći javlja se ideja o drugom stapu! Naravno opet heavy stapu, jer smo srećni  sa prethodnim!

 Ulov medium stapom na Savi
            Vec  danima visim na netu, pretrazujem web shopove, oglase, recenzije stapova I onda izmedju svog tog traženja “najbolje” opcije po drugima za mene, zamisli molim te odem na vodu sa malo iskusnijim kolegom fiderasem. Jos se sećam nepoverljivog pogleda koji sam uputio prema njegovom medium stapu kojim je pecao. Koliko je to samo tanano  izgledalo. Maaa, sada ćes da vidiš šta je štap… nije to za Savu!  Brzo me ta fina,tanana “čačkalica” razuveri.

Može i smuđ od 2,5kg zajedno sa belom na light
              Taj dan sam se osećao kao sundjer. Sundjer koji je uspeo iz glave istisnuti sve što je mislio da zna, I shvatio koliko ne zna! Sundjer koji je bio spreman da upija, upuja I upija! Koliko sam samo bio u zabludi. Koliko su bitni filigranski detalji za konačan rezultat koji će nas sada izdvojiti  iz grupe, ali ovaj put iz grupe koja koristi iste ili slične “motke” kao I mi. Koliko je bitno imati za 0,02 ili 0,04 tanji osnovni najlon, imati za broj ili dva manju udicu na tanjem predvezu, imati tunel ili kockastu hranilicu, koliko je bitno drzati tempo hranjenja,  koliko je mekši štap potreban da taj tanji najlon ne trpi previše nego da se opterećenje prenese na štap, I na kraju imati dovoljno znanja da sve to mozes sprovesti u delo I napraviti razliku.Taj dan sam shvatio da sam do tada na svom feeder putu išao u rikverc ili se u najboljem slučaju vrteo  oko starta pokušavajuci da nadjem pravi put! Kao pas na vrhuncu zabave  koji pokusava da uhvati svoj rep uzaludno se okrećući dok mu se ne zavrti u glavi. Konačno videh pravi put! Vreme je da se krene napred.

                Počeo sam da kapiram. Srce feeder ribolova je štap!  A od naše mogućnosti da prepoznamo koliko je jako to srce, koliko ga možemo opteretiti, koliko ono snage ima, šta mu prija a šta ne,  I šta mu je potebno da bi ono radilo u pravom ritmu zavisi nas uspeh. Čak I najmanja odstupanja mogu dovesti do zastoja I nepravilnog rada.

Saran 10+ na light stap
               Posle svega napisanog možete zakljuciti da sam uzeo medium stap, a nedugo posle njega I light. I nećete verovati ali šarani izlaze napolje I sa medium i light stapovima. A osecaj vadjenja šarana na light štap! To se mora doživeti! Naravno onu “motku” sa početka sam sačuvao I koristim je jos uvek. Koristim ga kada uslovi na vodi zahtevaju baš jak stap, ali kroz korišcenje finih light stapova sam imao priliku lakse spoznati realne mogućnosti  stapova I naći pravi ritam za svakog od njih
                                                                                                                                                                                                                                     Autor
                                                                                  Bojan Ljubičić

Нема коментара:

Постави коментар