Život na vodi...: Prolecno pecanje bodorke

понедељак, 28. март 2016.

Prolecno pecanje bodorke




              Neke riblje vrste ribolovci jednostavno cene i pecaju vise nego druge ali i pored toga sto su manje cenjene ne znaci da su i manje atraktivne za ribolov. Malo se zamislih i zapitah koja bi mi bila omiljena od tih manje popularnih? Istog trenutka se setih bodorke. Ribe koju sam nekada nemilice lovio takmicarcem po Drinskim sljunkarama.

             Bodorku volim pecati iz vise razloga. Borbena je, jaka, izuzetno jatna, prva se aktivira posle zimske pauze tako da se vec posle nekoliko lepih i suncanih dana sa prolecnim temperaturama uz pravilan pristup moze lepo pecati.

              Izuzetno visoki vodostaji uslovili su da razmisljanje gde na vodu usmerim na stajace vode a pecanje bodorke nametnulo se kao prva opcija. Tako sam se ovo jutro zaputio na jezero na kom je vec par sezona uspesno pecam. Sobzirom na kisu koja je bila najavljena za rane jutarnje casove krenuli smo malo kasnije tako da na jezero stizemo oko 10h kada se i sunce vec pomaljalo iza oblaka. Problem danas bi mogao da pravi vetar koji izuzetno jako duva i pravi talase na jezeru. Pri potrazi za pozicijom nismo trazili najizgledniju nego smo se smestili u blagoj zevetrini koju prave drvo i pojas sase.

             Pecacu fider tehnikom a sobzirom na velicinu ribe i jos po malo smanjenu aktivnost koristicu laksi pribor. Tako sam odlucio pecati na Tubertini Concept Light feeder stap sa osnovnim najlonom 0,16mm i fluorocarbon predvezom od 0,12mm duzine 50cm. Hrana koju cu koristiti je Gold Medal brown koju mesam sa zemljom u razmeri 2:1 za hranu, dodajem seckane gliste, poparene crve i nesto kastera. 
    
             Sondiranjem dna odlucio sam pecati na 20m. Par metara iza pojasa podvodne trave. Svesno rizikujuci da bi ribu koju ne podignem odmah prema povrsini u tom pojasu mogao izgubiti. Kao mamac za pocetak sam na udicu velicine 16 namamcio dva pinki crva koji su poznati kao odlican mamac za bodorku.  Posle par bacanja dobih i prvi udarac ali bez realizacije. U narednih par bacanja ostade na tome. Promena mamca i pecanje na parce gliste donela je par lepih debelih bodorki ali i sam i dalje imao utisak da to moze jos bolje. I bio sam u pravu! Vetar je i dalje duvao u naletima i pravio velike probleme pa je bilo tesko razlikovati da li poigravanje vrha dolazi od vetra ili ribe. Ali dva kastera i jedan pinki na udici u velicini 16 je bodorka toliko agresivno uzimala da su promasaji svedeni na minimum.

            Sa jos jednim jacim naletom vetra resih da je dosta za danas. Nije ovo bilo dugo pecanje. Nije ni trebalo biti ali su ga vremenske prilike jos dodatno skratile. Uzivao sam danas na lagan pribor pecati ribu koja mnogima nije previse atraktivna ali koja svojom borbenoscu sigurno zasluzuje bolji status.








Нема коментара:

Постави коментар