Život na vodi...: Zima na Tisi

уторак, 29. децембар 2015.

Zima na Tisi





                Da mi je neko prosle godine u ovo vreme rekao idemo na pecanje prva pomisao bi bila Sava i pecanje skobalja i nosare. Ova godina je po svemu drugacija od prethodne. Prognozirana temperatura za polovinu decembra je 15tak stepeni! Vodostaj na Savi je nizi nego u avgustu, a voda je toliko bistra da se sa splavova na dubini od 3m mogu videti itekako dosadni pesevi kako vrebaju svaku priliku za zalogajem.
               Ti pesevi me naterase da dobrano razmislim gde bi se mogao zaputiti ovog toplog decembarkog  jutra prosaranog maglom. Posle kraceg razmisljanja sedam u auto i krecem. Mali vodostaji  me naterase da razmisljam malo van zimskih sablona.  Tako da ovog jutra resih da probam prevariti neku deveriku u vecoj dubini i u slabijem toku. Kao idealna prilika za to ucinila mi se Tisa i dobro poznati teren sa velikom dubinom.
              Teren na kom cu pokusati je prilicno dubok tako na mestu koje sam odabrao ima oko 8m dubine a par metara nizvodno od izabranog hranilista ima dosta potopljenih panjeva i granja. Za hranu sam odabrao mesnu kombinaciju sa dodatkom crva i teske zemlje. A za mamac belog crva. Plan je da plasiram hranilice uzvodno od granja i pokusam izvuci neku ribu sa mesta na kom pretpostavljam da boravi. Za to cu koristiti u skladu sa  godisnjim dobom i malo lakse sisteme. Osnovni najlon 0,16mm, predvez duzine 70cm i debljine 0,105mm i udica u velicini 18.
              Strpenje je vrlina ali treba znati granicu izmedju stpljenja i trvdoglavosti. Tako sam vec sat ipo vremena bezuspesno pokusavao dobiti ijedan udarac. Prosto kao da to nije mesto gde bi riba sada mogla biti. Iako je temperatura prijatnih 14c ipak je zima i dani su dosta kraci i nije mi ostalo bas puno vremena. Menjam lokaciju! Selim se nekih 200m nizvodno gde sam takodje pretpostavio da moze biti riba. Mesto je cisto ali pod vodom se na nekih 25 metara od obale nalazi sprud i prelaz sa pliceg na dublje.
            Posle par hranilica sam vec uveliko sumljao ali onda blago i jedva vidljivo titranje vrha me razuveri. Na udici se nasla prva deverika dana. To je mesto koje sam trazio! Nisu to bila uzimanja kakva sam navikao bila su to samo blaga titranja ili poigravanja vrha na koja se moralo odmah reagovati.
            Uz puno promasaja ali i uz poneku upecanu ribu, ali i uz obilje akcije samo duzina dana i temperatura koja je ubrzamo padala sada me upozoravala da je i ovom lepom boravku pred vode dosao kraj. Uz par fotki sada i definitivno zatvorih sezonu pecanja na Tisi.

Нема коментара:

Постави коментар