Život na vodi...: Zimsko pecanje šarana

четвртак, 4. фебруар 2016.

Zimsko pecanje šarana




               Godisnji odmor polako izmice. Prethodnih dana presla se lepa kilometraza u potrazi za terenom koji ce dati neko desavanje. Kao da se sve u ovom periodu urotilo protiv mene . Tako su se desavale jako cudne stvari. Umesto da pecam bodorku  zavrsih na zaledjenom jezeru. Od najavljenog suncanog dana sa toplih 16c i dobih kisni sa temperaturom od 6c sa vetrom koji je toliko duvao da je probijao sva tri preventivno obucena sloja odece. Od najavljenog rasta vode dobih opadanje. Neverovatno! Sve kontra!
               Da sve ide kontra govori i ovo jutro. Pored najavljene kise svanuo je topao dan bez trunke kise.  Dan koji bi bilo glupo propustiti. U uzurbanom tempu zavrsih sve obaveze i vec oko 12h brzim korakom sa samo osnovnim od opreme sam hitao ka vodi koja mi je na 10tak min hoda od kuce.

                Po dolasku na jezero dobih informaciju da je led popustio tek pre dva dana i da je kao sto se moglo i ocekivati aktivnost ribe na niskom nivou. To me natera na malo drugaciji pristup. Osnovu hrane cinila je laka zemlja u koju sam dodao nesto ribnjackih peleta, malo hrane na mesnoj bazi a sve to sam zacinio aditivom na mesnoj bazi.

              Shodno uslovima na vodi i pribor je morao biti lagan. Tako se pecalo na osnovni najlon Tubertini Gorilla feeder  i udicom Tubertini serie 50 u velicini 12.

              Levo od pozicije na koju sam seo nalazi se granje iz kog sam pokusavao izvuci neku ribu. Prvi pokusaj je bio sa mesnom boilom na dlaci. Bezuspesno! Drugi pokusaj je bio sa kukuruzom sa aromom skoljke. Bezuspesno! Onda na udicu mamcim ruzu crvica a u hranilicu dodajem par crvica. Posle par bacanja dobijam jedva vidljivo titranje vrha ali nista. Onda ponovo blago titranje se ponovi ali nista. Tada sam na udicu dodao pored crvica i glistu. Posle par minuta vrh ponovo zatitra. Ne izdrzah! Kontra! Riba silovito krenu u granje! Prvi beg zadrzah na samoj ivici granja a onda ona se okrenu i silovito krenu ka granju blize obali. Ponovo je zadrzah i lagano borbu pomerih na cistinu. Jos par minuta je trajala borba a onda se u meredovu nadje lepi bucko. Bese to bucko koji mi otvori oci i ukaza kako samo riba stidljivo jede i ukaza na propuste. Ubrzo po istom receptu dobih i drugo pecanje. 



          Kontra! Sve je kontra. Umesto da sada pecam skobalja i nosaru na Savi ja jurim sarana. Tako i sada kada treba da ostanem i u sreriji prevarim jos nekoliko lepotana obaveze me naterase da moram krenuti kuci. Ali sada umesto uzurbanog koraka ovo bese kontra, lagani hod uz gomilu misli sta se sve izdesavalo ovih dana. I opet bese kontra jer je ovo bio korak pun sete zbog propustenog ali i pun zadovaljstva zbog ostvarenog. Korak koji je potrajao jos desetak minuta. Bese to lepih desetak minuta.

Нема коментара:

Постави коментар